40lecie powstania FM Logistic

24.07.2007, Redakcja e-logistyka.pl
Komentarze (0)

FM Logistic obchodzi w tym roku jubileusz 40lecia. W tej chwili FM Logistic posiada 53 centra logistyczne w Europie w tym 8 w Polsce. Obroty grupy sięgają 500 milionów euro.

FM Logistic obchodzi w tym roku jubileusz 40lecia. W tej chwili FM Logistic posiada  53 centra logistyczne w Europie w tym 8 w Polsce. Obroty grupy sięgają 500 milionów euro. 

Główna siedziba FM Logistic w Polsce mieści się w Mszczonowie pod Warszawą. Pozostałe platformy usytuowane są w Tomaszowie Mazowieckim, Wolborzu, Jarostach, Chorzowie, Błoniu, Ożarowie i Warszawie. Łącznie firma  zatrudnia ponad 3 000 osób, FM Logistic w Polsce obsługuje 350 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni magazynowej i korzysta ponad 1000 pojazdów.

Rok 2006 FM Logistic zamknęło ok. 50% wzrostem obrotów w Polsce. W tegorocznym rankingu firm TSL, przygotowywanym pod kierownictwem prof. Haliny Brdulak z SGH, publikowanym na łamach dziennika „Rzeczpospolita”, FM Logistic znalazło się na wysokiej ósmej pozycji, na 95 firm objętych badaniem. Ranking pozycjonował firmy wg wielkości przychodów ze sprzedaży podstawowej w 2006 roku, w kategorii usługi logistyczne.

Otwarcie nowej platformy w Chorzowie, rozwój usług transportowych, budowa najnowszej inwestycji w Błoniu k. Warszawy, dobudowa platformy w Mszczonowie (75.000 mp), oraz chociażby realizowany z powodzeniem projekt branżowych spotkań z Klientami pod nazwą „Śniadania Logistyczne”, to tylko niektóre z ambitnych projektów zrealizowanych w ostatnim czasie przez FM.

W 1967 roku w FM Logistic zatrudnionych było 12 osób, w tej chwili jest to blisko 12.000 ludzi na całym świecie. Nie są to zwykłe ścieżki kariery. Firma FM Logistic wiąże się ze swoimi pracownikami na długo. Tylko w tym roku 73 osoby z załogi FM Logistic zostały uroczyście uhonorowane z okazji 10lecia swojej pracy w FM Logistic. Podczas letniego festynu dla pracowników FM Logistic w Mszczonowie, 23 czerwca 2007 w obecności Burmistrza Kurka i Jacky Gervisa'a, laureaci trzymali dyplomy i prezenty okolicznościowe.

- Sukcesy firmy FM Logistic, nie byłyby możliwe bez siły naszych pracowników. Uroczystość 10lecia pracy w naszej firmie dowodzi, że awanse wewnętrzne są prawdziwym kołem napędowym w FM Logistic – mówi Jacky Gervis z FM Logistic.

Dużym sukcesem FM Logistic było skorelowanie założenia firmy z rozwojem rynku usług logistycznych. “Faure & Machet” (oryginalna nazwa firmy 40 lat temu) rozpoczęła swoja działalność od transportu drewna. Krok po kroku, zasięg i kompleksowość serwisu oferowanego przez FM Logistic okazała się odpowiedzią na potrzeby rynku i klientów, pozwalając na ekspansję geograficzną We wczesnych latach 90-tych FM Logistic rozpoczęło inwestycje w Centralnej i Wschodniej Europie. Dzięki temu FM Logistic zbudowało sobie pozycję lidera w tych rejonach – mówi Yann Belgy, Dyrektor Generalny FM Logistic w Polsce.

- Strategia FM Logistic jest niezmienna od lat: oferowanie Klientom najwyższej jakości usług przy niesłabnącym zaangażowaniu i odpowiednio wyważonej cenie, a wszystko po to, by wspierać ich w rozwoju i budowaniu ich własnej pozycji na rynku. Dowodem na to jest choćby 20% tempo wzrostu sprzedaży oraz satysfakcja naszych Klientów. Nasza misja zawarta jest w haśle „FM Logistic – made in satisfaction” . Jedną z silnych stron naszej organizacji jest to, że od 40 lat jesteśmy firmą familijną z silnymi wartościami i zasadami. Właściwe fundusze wewnętrzne nie są notowane na giełdzie i dzięki temu możemy skupić się na długoterminowych rozwiązaniach nie rewidując naszych strategii każdego dnia - mówi na koniec Yann Belgy.

Na terenie Europy Centralnej FM Logistic planuje w najbliższym czasie dynamiczną ekspansję geograficzną, budowę nowych obiektów blisko aktualnych i potencjalnych klientów oraz wspieranie rozwoju usług.

FM Logistic zamierza także kontynuować rozbudowę sieci transportowej we wszystkich krajach Europy Centralnej. Do priorytetów należeć będzie rozwój nowej wyspecjalizowanej usługi – logistyka dla firm farmaceutycznych i kompleksowej dystrybucji.

Klienci FM Logistic to sieci handlowe oraz czołowi krajowi i międzynarodowi producenci artykułów spożywczych, kosmetycznych, medycznych, codziennego użytku, środków czystości, sprzętu high-tech i motoryzacyjnego. Klienci FM Logistic w Polsce to m.in.: Auchan, Cadbury, Cargill, Carrefour, Danone LU, E. Leclerc, Ikea, Kodak, Kompania Piwowarska, Kosmepol (L’Oréal), Johnson & Johnson, Mars, Gellwe, Glaxo SmithKline, Procter&Gamble, Thomson Telecom, Wasa Barilla, itd...

Trzy główne domeny działalności FM Logistic to: składowanie towarów, transport krajowy i międzynarodowy i wysoce wyspecjalizowane usługi co-manufacturingu i co-packingu.

e-logistyka.pl

Komentarzy: 0
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
Zobacz także

Ta strona używa plików Cookies.
Dowiedz się więcej o celu
ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.